Wednesday 16 November 2011

Dialog Si Ibu dan Si Anak

Views
Assalamualaikum w.b.t

Ape khabar sahabat - sahabat sekalian ? Setelah lama diri ini disibukkan dengan kelas - kelas yang berlambak - lambak , dapat jugak mengupdate blog yea . Hmm..

Baru semalam kita orang kat UM Nilam Puri ni dapat tahu result masing - masing . Dan pastilah , terserlah memek - memek muka masing - masing . Ada yang gumbira , sedih , kecewa dan macam - macam lah . 

Kepada yang berjaya , tahniah saya ucapkan , dan kepada yang kurang berjaya , jangan terlalu kecewa .Ingat , jadikan ini sebagai dugaan untuk kita menghadapi hari - hari yang 
mendatang lebih baik daripada hari ini . Jangan pernah mengeluh dengan apa yang kita capai hari ini dan  panjatkan banyak - banyak kesyukuran kepadaNya . 
Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui . 


Baru sekejap tadi aku dapat berbual dengan ibuku di talian hayat telefon bimbit ni .  Dari semalam aku cuba telefon my mom , tapi dek kehausan kredit . Alamak , tertundalah sampai ke hari ni . 
Sejujurnya , sekarang ini masih lagi homesick . c(= ..ngehee..


'DIALOG IBU DAN ANAK '

Anak : Assalamualaikum Mien  . . (panggilan manja ibu ku =))))
Ibu : Waalaikumussalam . . 
Anak : buat pe ?
Ibu : Ada kat dapur . Tengah masak untuk makan tengahari ..
Anak : ooo , Mien . .!
Ibu : Yea . .
Anak : Minggu ni nina tak balik . Ada kem kat PCB .
Ibu : Owh . Tak pe lah . Jaga diri elok - elok kat tempat orang tu. . 
Anak : okey mien . 
Ibu : Macam mane ? result da keluar ?
Anak : dah Mien . Dapat *** . .
Ibu : Syukur alhamdulillah . . Belajar rajin - rajin . Solat jangan tinggal , doa banyak - banyak semoga Allah permudahkan apa yang susah . 

(ketika ni memang tangisan kesyukuran ibuku je yang aku dengar)

Anak : (sebak . hanya mampu terdiam)....InsyaAllah mien . 

Lalu butang merah di telefon aku tekan . 

Sememengnya orang paling mencetuskan semangat aku adalah "Ibu" aku
Pernah awal - awal semester 1 dulu ,aku telefon Mien aku yang aku nak berhenti daripada belajar sini and ambik Form 6 sebab susah belajar sini . Mien aku tak menyokong tindakan aku , tapi semangat dan dorongan yang aku dapat . 

Dan sampai hari ni , Alhamdulillah berkat doa seorang Ibu aku dapat ikut cara pembelajaran kat sini perlahan -lahan meskipun tak sepandai dan sehebat kawan - kawan yang lain . Aku bersyukur dengan tahap kemampuan aku . 

My last word ..

'Make your today better than yesterday and make your tomorrow better than today'
=)))))




p/s : Ini bukan cerpen dan tiada kena mengena dengan sesiapa melainkan  ini adalah perihal diri aku sendiri . Sebarang  
        komen daripada anda amatlah dihargai .



!...Lepas baca LIKE dan KOMEN sekali tau...!

2 comments:

Mira Maisara said...

wahh..tetibe jer rase sebak...emo tol mira nieh la...

extually, mira pon de nk bhnti belaja aritu..then ibu jugak la yg bagi semangat..alhamdulillah.

Niena Sweetlurve said...

alhamdulillah..ibu adlh segalanya..