Thursday 10 July 2014

Pray for Gaza

Views


Assalamualaikum w.b.t







Allahuakbar!
Allahuakbar!
Allahuakbar!


Sebak dada. Luluh hati tengok saudara-saudara kita di Gaza diserang bertalu-talu. Tanpa perikemanusiaan mereka diserang tanpa henti oleh Israel laknatullah. Allahurabbi. Zalimnya mereka.

What's wrong with you Israel?
 Why you keep bombing our sisters and brothers?
Terkadang kita leka dgn duniawi sehingga kita lupa dgn nasib mereka di Palestin. Kita sibuk memikirkan diri yg sedang lapar dahaga, sedang mereka berbuka juga belum pasti, sibuk bertarung nyawa. Sedang kita leka dengan piala dunia, kita lupa untuk mencari berita perkhabaran mereka di sana.

Allahurabbi, lindungilah mereka dari kekejaman zionist ya Allah. Berilah mereka kekuatan untuk menghadapi ujian-Mu. Amin ya rabbal Alamin. :'(


Atas dasar keprihatinan kita sebagai saudara Islam, ayuh kita hulurkan sum
bangan  untuk meringankan beban mereka. Kita nak memberi bantuan dengan mengangkat senjata bersama mereka jauh sekali. Jadi, inilah inisiatif yang boleh kita salurkan kepada mereka lagi-lagi di bulan Ramadhan yang mulia ni. Nilah masanya untuk kita mempertingkatkan amalan kita disamping beribadah kan?

Beli barangan mahal boleh takkan nak tolong saudara islam kita tak boleh. Ye dok? Tak mampu nak bagi lebih, bagi lah sekadar mampu. Take it easy :)





Salam Jumaat.
Ramadhan Kareem.






!...Lepas baca LIKE dan KOMEN sekali tau...!

No comments: