Thursday 11 April 2013

Berilmu , Beriman dan Beramal

Views

Assalamualaikum w.b.t 

Hai ! i'm back ! i'm back !
Aku tahu korang rindu aku . Kan ? Kan ? Eleh , takmau ngaku lettew  ;p

Maklum la , tuan blog kan tengah 'honeymoon' so blog pon dengan rasminya ambik MC kan .
 Huh ! MC la sangat kan . That's why la dengan berbekalkan segelas susu supaya tulang comel saya ni kuat dan gagah dan sebijik handphone dan sebutir laptop  laju - laju on , sign in and
 terus update . Sayang pulak nak tinggal blog ni
lama - lama tak update sampai berhabuk bagai kan.

Cuti - cuti ni kalau takde kerja nak buat dan dok saja-saja je makan , tidur , tengok tv , bina body ,makan , tidur , tengok tv , bina body apa kata cuba spend time dengan benda yang bermanfaat .

 Macam kat bawah ni haa !


\

Tak payah nak cover sangat lah !
Aku tahu korang 'fokus' novel yang paling atas tu kan. 
Ngok tu ! ngok tu ! Buat - buat malu pulak.. Dush !


Percayalah . 
Aku boleh jamin korang takkan boring bila hadap buku - buku ni . Even dah makan pon korang tak akan rasa lapar lagi da . Ececece ! Promo tu , promo tu !

Yes ! Dengan ini aku berani mati buat pengakuan malam - malam yang larut macam ni bahawasanya 
sebelum ni even aku berhabis ratusan ringgit (pakai baucer) untuk beli buku , satu buku pun aku tak pernah  baca habis taw . Sampaikan ada buku yang masih elok lagi dalam pembalut dia .

 Ni menunjukkan orang ni 'teroverdose' cintakan ilmu sampaikan dah setahun berabad pun buku masih elok berbalut lagi . Tolongla adik-adik supaya tak ter'copy-paste' budaya ni sebab ini akan memburukkan lagi reputasi dan karier niena sweetlurve
Oh my !
 ;p




This one ! This one ! I like it thousand times . 
Seriously , bila baca buku ni korang automatik akan jadi lebih ke arah postive thinking , minding and planning . Aku boleh bagi komentar ni sebab aku dah 'berjaya' habiskan buku yang setebal kulit labu ni . Wah , rekod kot dapat baca buku sampai habis . Sila la korang - korang semua 'bertepuk' tangan dengan kejayaan cik niena ni . Apa yang best , buku ni sangat sesuai untuk semua golongan umur this is because pengisian - pengisian dalam ni ada tersedia untuk semua golongan . Pelbagai isu yang dimuatkan dalam buku ni baik untuk pelajar , guru , ibu , bapa , pekerja , majikan , anak dan sebagainya . 


Kaler and kulit buku ni cantik dan menjadi salah satu sebab kenapa aku beli buku ni .
 So , mana - mana penjaja , penjual atau pekerja kedai buku please stay off buku - buku yang macam ni dari aku kerana berkemungkinan besar aku akan terbeli buku-buku yang cantik lagi awesome tu tanpa tahu dan tengok isi kandungannya  . Fuhh ! pokai bakal suami camni ;p


Ngok ! Kan dah cakap !

Sedikit kata - kata mutiara yang menarik daripada buku ni :

" Jika ingin berjaya , buat kerja lebih dari kita dibayar . Jika kita tidak buat lebih , bagaimana kita akan dibayar lebih " 

" Nikmat paling besar manusia ialah umur kita . Tanpa umur , kita tidak dapat beribadat . 
Oleh itu hari ini , jangan sesaatpun bazirkan umur kita dengan fikiran perasaan dan tindakan negatif dan sia -sia "

Jom refleksi diri
 :)




I'm also love n like this one .

Status : in progress reading and going to finish it 
:)



Perasan tak ? 
Most buku - buku kat atas ni majornya karya Prof Dr Muhaya kan . 
 Why ? Why ? This is because I like her .Wink !Wink !
 Oh peliss jangan sesuka hati tafsir orang macam - macam erk . 

Meh sini ! Tipula kalau korang kata korang takde 'role model' kan . Tapi bagi aku , she is the one of my role model . Prof Dr. Muhaya . she is motivated . Sebelum ni aku takde la kenal or minat sangat . Tapi after tengok dia punya program ' Reset Minda' di Astro Oasis . Oh my  ! tiba - tiba , jadi minat and suka !
See !
 Tak kenal maka tak cinta uoollsss 

So , jom jadikan membaca budaya kita dan bersama - sama melakukan transformasi diri ke arah modal insan yang lebih berilmu , beriman dan beramal
Oh ! Apakah banyak sangat bermadah pujangga  ni .

Ok .Sekarang dah malu sebab ayat berlagak power sangat . 
Larikkkk ! 

Terima Kasih sudi baca 

Babai ! 







!...Lepas baca LIKE dan KOMEN sekali tau...!

No comments: